måndag 10 augusti 2009

Blixt och dunder

Äntligen fick vi regn!
Marken är kruttorr och varje droppe behövs. I flera dagar har det varit kladdvarmt och vi har väntat på åskoväder. Det har åskat lite men inget regn. Nu kom allt! Såväl regn som ett härligt åskväder.
Rännorna klarar inte av att hålla undan vattnet och gräsmattan tar inte upp det ännu. I närtid är det förmodligen gräsklippning som gäller.

Efter en kvart började det klarna på himlen men regnet fortsätter. SMHI säger att det fortsätter i morgon också. Inte mig emot!

Så här mörkt har vi inte, det är bara motljus. Men kvällarna börjar bli mysigt mörka nu. Varma kvällar och relativt mörka, ljuvligt!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt med regn men tänk på oss som inte har riktigt tak över huvudet. Förtältet höll men det gjorde inte förtältsmattan, lite pölar här och där.
Kramar från oss i husvagnen

Rakel sa...

Ja, visst är det besvärligt när man inte är helt skyddad!
Hmmm, för många av våra bekanta har husvagn, kan det vara Eva & PO?

Lena sa...

JAAA 23 mm
/L

Lotta sa...

Ja, det är visst på väg till oss i Stockholm också. Jag gillar det inte även om det behövs. Är så fruktansvärt soltörstande. Förstår inte hur jag skall klara en vinter. Tur att man skall en sväng till Thailand först.
Fast regnet behövs, jag vet, men jag vill inte!

Anonym sa...

Nej, det var inte Eva och PO. Vi är tillfälligt hemma och sitter på altan och njuter av ´det uppfriskande regnet.
Din svägerska var för övrigt och gjorde oss sällskap under en åsk-skur.
Hälsningar!

Rakel sa...

Moss: Du måste skriva vem du är! Vi har bekanta som lever i värsta husvagnsbältet!
Kul att du gav dig till känna!

Lycka till med alla renoveringar - ni kanske bor i husvagn längre än alla andra? De som campar...

Anonym sa...

Jag var väldigt otydlig. Skulle ha skrivit "det var inte Eva och PO" för vi är hemma. Åtminstone just nu men far igen på eftermiddagen efter att ha ätit lunch med din man hos hans syster.

Bättre väder till helgen utlovas. Nu vill vi ha sol igen och se hur blommorna lever upp. (Du hade väldigt vackra, nu är dom otörstiga också). Kram Eva

Rakel sa...

Eva & PO:
Tur att ni fick vara med om en urladdning! Fast ni kanske inte bara har haft soligt under era resor runt om med husvagnen?
NU vet jag vem som var "vi i husvagnen". Korkat att jag trodde det var ni - ni som alltid skriver under. Aldrig funderat på att ha ett google-konto så ni blir officiella?
Kram

Lena: Det är tur att du har koll på vattenläget! Tack för det!