lördag 21 mars 2009

Bokat!

Bokat och klart!
Åtminstone flyget.
Vi åker den 3 dec. med Thai. Åter 15 jan. 2010 (härligt att skriva 2010!)

Nu letar vi hus i Rayong/Ban Phe, boende på Kho Chang  och någon ö utanför för att avsluta med vårat favoritställe: Hua Hin. Kanske bokar vi en vecka i Huay Yang som ser jättefint ut?

Nu, när resan är bokad, startar stora drömmaskinen... en orörd semester som kan fyllas med vad som helst. Bara drömma på!

Vi tittade på årets premiär på Robinson. Inget att se, tycker jag. Vi vill ju se vackra vyer och vita stränder. Inte träsk.
Robinson får vara den här säsongen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du blivit lite sugen på Huay Yang! Hör gäran av dig om du vill ha länkar till uthyrning, info mm.

Brita sa...

Grattis till bokningen! Det blir spännande attfölja med på denna resa,
Kramar från Svärdsjö

Rakel sa...

Lotta: Du har bidragit till suget!
Skicka gärna länkar på min mail: rakel.fagerstrom@telia.com

Brita:
Vi ska göra vårt bästa för att det ska bli intressant att läsa i bloggen. Fast det är otroligt länge kvar.
Idag skiner solen här och det är plusgrader - en början;-)
Kram

Anonym sa...

Härligt det låter men nu är det först härligt här hemma eller hur?

Rakel sa...

Madonna:
Ja, det är riktigt härligt nu!

Lena sa...

Jag försöker stoppa undan avundsjukan... svårt. Jag vill åxå... men...min restid kommer kanske sen?

Lite kul med vernissagen, hon hade samma namn som jag, mitt "nya" (nyaste kanske man ska säga) efternamn! Jag hoppade till, jag har inte vant mig än vid mitt nya suuuperlånga efternamn...

Som jag skrev hos Madonna. Tomaterna är uppe - och för många. Paprikan är uppe - och för många, chilin är uppe - och för många.... ska vi dela?

Rakel sa...

Å du som fått ett helt nytt kök... det hade jag velat ha! Men man kan inte få allt, jag är nöjd;-)
Du reser ju till ditt andra land, fast det var kanske inte det du menade?!!

Jasså, heter du så nu? Med två efternamn eller är det nya längre än Z? Jag vet inte vad Z står för, därav frågan.

Vi ska montera upp ett växthus som vi fått av Stickans dotter. Det blir senare i vår förstås. Så visst är jag intresserad av plantor.
Jag kan bidra med lite roliga frön; röd mangold, lila brockoli och bönor av -för mig- ovanlig sort. Allt kan sås på friland.

Lena sa...

Svar på tal....

Z står för Jämtland!!

Jodå dubbelnamn, vid 56 är det svårt att byta helt. 20 bokstäver, det var inte illa. Tur att jag bara kallar mig för det ena av förnamnen jag som har dubbelnamn med bindestreck och allt. ;)

Raden på körkortshandlingen där namnet skulle klämmas in är något klent tilltagen tycker jag. Men skam den..., vet du väl!

Ang plantor och frön - vi byter - absolut.
/L