lördag 20 februari 2010

Nu är det länge sedan...

jag skrev något här.
Dagarna och kvällarna går åt till jobb. Innehållet i jobbet är inte mycket att skriva om... men i veckan hade vi ledningsgrupp på Försvarsmuseét. Intressant byggnad, dessutom fick vi en visning av utställningen Förintelsen.
Vilket man behöver påminnas om då och då, tycker jag.
Vi fick följa med en 8:a, intresserade och seriösa elever. Kul! Utställningen i sig och Sveriges agerande under denna tid i synnerhet var inte kul. Mycket okul!



4 kommentarer:

Lotta sa...

Usch ja, det finns verkligen skämmiga avsnitt i vår historia och denna är ju inte den enda tyvärr, fast kanske den värsta i nutid.

Anonym sa...

Okul o vilket kulord! Fast resten är ju inte kul alls. Däremot var det kul att höra av dig jag började bli smått orolig för det var länge sedan du skrev och det är ovanligt! Kram från en ofrisk sjulsmarkare. Hälsa Stickan

Rakel sa...

Lotta: härligt att du är kvar fast jag inte är så aktiv!

Karin: Okul är väl ett ord som du känner igen... eller så har jag som Västgöte i förskingringen hittat på det?
Okul var rätta ordet!

Hoppas att du nu är osjuk!
Kram

Anonym sa...

Hej hej!
Nja ser du, okul är inget känt ord för mig, så det är nog dina västgötetakter som sitter i. Snart är jag osjuk det blir jobbet i morgon. Kram från karin