lördag 3 oktober 2009

Rektor till Rektor

Onsdag till fredag var jag i Umeå på konferens Rektor till Rektor. En konferens där de rektorer som går den statliga befattningsutbildningen presenterar sina fördjupningsarbeten. Förutom rektorer (som åskådare) är där politiker, förvaltningschefer, andra chefer inom skolan, utvecklingsledare och kanske någon annan kategori också.
Flera intressanta presentationer lyssnade jag på.

På väg till Umeå stannade vi vid Jävrebodarna. Hur vackert som helst!

Kvällen innan konferensen startade gick vi på Teatercaféet och åt.

Jag åt entrecote, ganska snabbt bestämt (kollade menyn i förväg på deras hemsida). 
Mina kollegor funderade...
... och funderade
... och funderade
Fler än hälften valde entrecoten och några vald gös.
Till köttet serverades detta vin. 
Vilket jag rekommenderar till den som vill ha ett fylligt och smakrikt vin.

På torsdag fm. startade konferensen och kameran blev kvar på hotellet.


På systemets hemsida finns dessa Cono Sur-viner från 2008
75141   Reserva Pinot Noir, 94 kr  
81097   Carménère, 74 kr  
82074   Cabernet Sauvignon Carménère, 94 kr  
87512   Cabernet Sauvignon, 74 kr

Någon av dem är det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, Marianne kommer nog inte undan oss och flera andra heller! Grattis till Dig Marianne om du läser detta.

Men Rakel vilket fantastiskt jobb du lägger ner på din blogg. Är djupt imponerad av att du t o m lägger ut vinerna, inte bara namnen utan även numren. Fantastiskt!
Kram från Eva o PO

Rakel sa...

Eva o PO:
Har man inte så mycket att skriva om så får man väl fixa till det? Typ!
Det är ju mest måndag-fredag med likartat innehåll...

Kram