fredag 18 september 2009

Tack snälla Annevi!

I går fick en av våra rektorer, Annevi, punktering på sin lånebil. 
En Peugeot 308.
Annevi kunde byta däck teoretiskt men det räcker ju inte, insåg hon. 
När jag kom till parkeringen för att åka hem var hon lite uppgiven. 

Min inställning är att kan jag hjälpa någon så gör jag det. 
Som f.d. bilkårist är jag dessutom välutbildad:-)
Sagt o gjort!

Då uppstod problem - var fanns reservdäcket? 
Efter många funderingar och till sist en telefonkontakt med verkstaden visade det sig att däcket fanns i en "kapsel" under bilen, smutsigt som bara den. I min värld är det urkorkat! Rostangrepp, fukt, is - ja, allt kan hände detta däck.

Nåväl, jag bytte däcket och Annevi kunde åka till verkstaden och hämta sin egen Peugeot (som inte har däcket under bilen).

I kväll kom hon med denna fina blomma!

och massor med extradäck!
Jag hoppas att hon köpte däck till sig själv också, lättillgängliga däck;-)

När jag berättade om den - för mig - ovanliga placeringen av däcket för Stickan blev han inte förvånad alls. På hans jobbarRenault är det precis likadant.

Ja, det blev tydligt att jag inte är uppdaterad på bilnyheter. Vid nästa bilbyte kollar jag var reservdäcket är placerat!

Inga kommentarer: