torsdag 1 januari 2009

2009 ...


... började bra. 
I Thailand, 30 grader varmt, mulet och snt för skinnet.


Trots denna mörka himmel kom det endast några droppar regn i två omgångar.

Leif, Birgit och Elin promenerade från Nang Tong Beach, det tog 50 minuter.

Som väntat hittade Elin, veterinärämnet, en liten hund.




På vägen till stranden passerar vi Ayara Village, samma hotell som Louise (som kommenterat på bloggen) ska bo på.
Här kommer lite bilder. 


Ayara består av två delar, fördelade på var sina om den lilla byvägen. Detta är entré, delen som leder mot havet.
Poolen är på andra sidan vägen. 




Bungalows på havsidan, de finns på bägge sidorna om "bygatan".


Från bygatan till havet...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du är duktig och lägger in massor av bilder med kommentarer. Och så bruna ni är, som pepparkakor.

MEN, vad som har slagit, åtminstone mig Eva, hela tiden är, hur fantastiskt positiv du är. Är det medfött eller förvärvat? Hur det än är så är det en egenskap att vara rädd om. Den smittar också.

Kramar Eva (och PO)

Rakel sa...

Det är kul att blogga. Prova själv!

Att ödsla negativ energi på ingenting är inte min melodi. Den sparar jag - kanske behövs den någon gång? Medfött eller förvärvat? Attityd och inställning tror jag det handlar om.

Kramar

Anonym sa...

Det ser helt klart ut som att vi kommer att överleva vår vistelse på Ayara Village...tackar för bilderna! / Louise

Rakel sa...

Det är jag övertygad om!
Det ser jättefint ut och har ett kanonläge vid stranden. Sen finns den en kortare väg till byn.
Hoppas vi hörs fler gånger!